Om Säkerhetsshopen

Här hittar du all information för att du ska känna dig trygg i ditt köp i webbshopen. För orderhantering och distribution har vi anlitat Prendo AB, de tar väl hand om din beställning.Observera att produkterna endast går att köpa via denna webbshop, det finns ingen befintlig butik där du kan köpa produkterna eller hämta din beställning.

Vanliga frågor

Här har vi samlat några av de vanligaste frågorna som brukar ställas om Säkerhetsshopen. Har du en fråga som det inte finns svar på här nedan så är du mer än välkommen att kontakta oss.

Var alltid noggrann med att kontrollera att din e-postadress är rätt. Detta är den vanligaste orsaken till att du inte fått någon orderbekräftelse. Har du inte gått igenom alla steg i processen och klickat på skicka beställning har det inte blivit någon order.
Om din order inte hunnit gå för plock och pack på vårt lager så kan du ringa oss på tel. 0155-20 03 40 och vi annullerar den åt dig. Observera att vi inte kan ta emot önskemål om annullering via mail utan du måste få detta bekräftat på telefon. Om du ångrar det du har beställt och det redan har skickats så har du 14 dagars returrätt.
Vi kan ändra och lägga till varor i din order om du har valt faktura som betalsätt. Om du har betalat med kort kan tillägg inte göras i din order. Här kan vi endast ta bort varor i din order. Observera att ändringar enligt ovan endast kan göras förutsatt att din order inte gått till plock och pack på vårt lager.
Förutom varan så tillkommer kostnaden för frakt. Vid köp under 800kr tillkommer en frakt på 49kr. Om du handlar för en summa över 800kr är frakten fri. Du får alltid se alla kostnader för din beställning innan du ombeds att klicka vidare på skicka beställning.
Om ditt köp inte godkänns när du väljer faktura kan det bero på ett par olika anledningar. Du måste vara 18 år för att få handla på faktura. Adressen kan ha blivit felaktig, vid betalning av faktura godkänns endast den folkbokförda adressen. Du kan ha angett ett felaktigt personnummer eller organisationsnummer. Detta kontrolleras mot adressen du är folkbokförd på och dessa måste matchas. Du kan ha överskridit de maxbelopp som godkänns för din beställning, och Klarna som vi anlitar vid fakturaköp, godkänner därför inte köpet. Vill du veta vilken kreditgräns du har kan du ringa Klarna på 08-120 120 10.
Vi har idag ingen butik eller upphämtningslager där du kan köpa eller hämta dina varor. Allt skickas från ett lager i Nyköping eller från något av våra externa lager.
Vi anlitar DHL som speditör, din order kan levereras som brev, paket eller på pall, beroende på storlek.

För brev får du bara avi om det inte får plats i er brevlåda. När din order går som paket får du en avisering via sms eller brev när ditt paket finns att hämta på ditt närmaste utlämningsställe. Vid beställning av kassaskåp skickas det till angiven tomtgräns.
När din order har packats och skickats så får du en leveransbekräftelse via e-post till den e-postadress som du angivit. Om din beställning har skickats som ett postpaket får du kollinummer i leveransbekräftelsen. Med detta kollinummer kan du spåra ditt paket på www.posten.se. Står inget kollinummer i leveransbekräftelsen har din order skickats som ett stort brev.
Vi har flera olika externa lager vilket ibland medför att beställda varor levereras i olika paket som kommer på olika dagar. Är du osäker på vad som gäller för din order kan du kontakta oss på kundservice@prendo.se

Din order kan även innehålla så stora saker att det skickas som flera paket. Detta betyder att du kan få både sms och/eller flera brevavier. Varje avi, oavsett om den kommer via sms eller brev gäller för ett paket, inte hela ordern/försändelsen, som du har att hämta på ditt utlämningsställe. Avierna kan komma olika dagar från posten.
Vi försöker alltid att leverera till dig så fort som möjligt. Finns varorna i lager så är leveranstiden cirka 2-5 arbetsdagar. Om varan inte finns i lager så är leveranstiden normalt 10-15 arbetsdagar. Ytterligare fördröjningar kan förekomma om varorna är tillfälligt slut hos leverantörerna. Om detta skulle ske gör vi allt för att meddela dig om din leverans. Allt i din order skickas samtidigt, om en vara i din order är en beställningsvara så skickas allt först när hela beställningen är komplett.

Under sommarperioderna kan leveranstiderna bli lite längre än vanligt.
Fakturan skickas till dig separat cirka en 1 vecka efter leverans. Fakturan hittas även under dina köp i Klarna.
Ta kontakt med kundservice@prendo.se innan ni returnerar er vara.
Returförfarandet tar cirka 14 dagar från det att vi fått in din retur till vårt lager.

Har du betalat med kort har pengarna satts in på det konto som är kopplat till kortet du betalade med. Har du valt faktura kommer den att justeras och en ny faktura kommer att skickas ut till dig.
Alla reklamationer ska mailas in till oss med en felbeskrivning av varan. Felbeskrivningen används som underlag för reklamationen. Det kan hända att vi behöver foton på varan av vad som är defekt. Detta kommer vi i så fall att maila dig om.

Vi har olika reklamationsförfaranden beroende på vilken produkt eller tillverkare det gäller. Tiden som ert reklamationsärende tar varierar men vi gör allt vi kan för att ordna det så snabbt och smidigt som möjligt för dig.

Hur du handlar

Välj den produkt du vill köpa och klicka på knappen Lägg i kundvagnen.
Din produkt läggs i varukorgen (som syns i ovankant till höger).

Om du vill få en översikt eller ta bort produkter från din varukorg, klicka på Kundvagnen och Gå till kassan .

När du är redo att slutföra ditt köp, klicka på knappen Gå till kassan.
Här kan du registrera eventuell rabattkod och sedan slutföra köpet med Klarna Checkout.

Kontakta oss

Kontakta oss gärna med dina frågor.

Live chatt

Du hittar vår live chat längst ner till höger på sidan.
Om vi är Offline går det bra att lämna ett meddelande i vår chatt så återkommer vi nästföljande arbetsdag.

Jag vill chatta nu!